Dă viață cărții tale!

Misiunea proiectului

Reînnoirea și/sau completarea fondului de cărți al bibliotecilor din România, prin posibilitatea comandării cărților necesare. Cărțile puse la dispoziție în acest proiect sunt obținute din donațiile persoanelor fizice sau juridice.

Obiectivele proiectului

  • colectarea cărților de la persoanele care nu mai au nevoie de ele și care doresc să le arunce/doneze;
  • adăugarea cărților o platforma online, de unde bibliotecile își vor comanda în mod gratuit cărțile dorite;
  • încurajarea populației de a nu arunca cărțile ci de a le dona;
  • încurajarea cititului cărților.

Unicitatea proiectului

Acest proiect este unic în România. Față de restul proiectelor de strângere de carte pentru diferite biblioteci, proiectul nostru merge pe direcția de a oferi bibliotecilor cărțile de care au nevoie. Bibliotecile vor putea comanda gratuit de pe site-ul proiectului cărțile pe care nu le au.

Rezultatele obținute

Până în prezent avem următoarele date:

  • 15.138 de cărți primite cu titlul de donație de la populație;
  • 5765 cărți cărți reciclate (prea vechi, deteriorate, uzate fizic sau moral);
  • 7400 de cărți disponibile pentru a fi comandate în platforma online;
  • 4314 de cărți comandate au ajuns la biblioteci;
  • 83 biblioteci înscrise în proiect.

Din data de 24 octombrie avem un nou spațiu, mai mare și mai luminos, situat în Brașov, Strada Fundătura Hărmanului numărul 2, în incinta complex Duplex 2. Localizarea spațiului o regăsiți la https://goo.gl/maps/PpKXM1ZB8w72.

 

Activități în cadrul proiectului

În cadrul acestui proiect, se desfășoară multe activități,în care voluntarii se pot implica,iar pentru unele nu este necesară prezența fizică la spațiul destinat proiectului, ci se poate lucra și online, de acasă, având nevoie doar de conexiune la internet.

Astfel, ca și activități desfășurate la spațiul nostru:

  • Recepția cărților care sosesc de la donatori
  • Oferirea de informații și îndrumări persoanelor care ne contactează pentru a dona cărți, privind locația unde pot veni să lase cărțile, pe care doresc să le doneze
  • Sortarea cărților deoarece nu toate care le primim sunt corespunzătoare din punct de vedere fizic și moral
  • Sortarea cărților corespunzătoare pe categoriile stabilite
  • Fotografierea cărților: cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefon se fotografiază coperțile pentru a fi încărcate ulterior pe platforma online. Pe lângă coperțile cărților, se vor poza și informații precum editura, anul și isbn-ul, care trebuie să se regăsească pe platformă, acestea fiind introduse în documentul online
  • Aranjarea cărților pe raft, după o anumită procedură, pentru care toată lumea va fi instruită
  • Pregătirea comenzilor pentru a fi livrate către biblioteci
  • Căutarea cărților aferente comenzilor primite și aranjarea lor în cutii, pentru a fi trimise către destinatar: a) completarea proceselor verbale de predare primire, aferente fiecărei comenzi pregătite de a fi trimisă către destinatar, pregătirea coletelor pentru livrare; b) cântărirea coletelor și generarea awb-urilor, pentru preluarea acestora de către curier, în vederea livrării către destinatar.

Activități care se desfășoară de acasă

  • Completarea online a documentului privind informațiile necesare pentru site, pe baza pozelor făcute în cadrul sesiunilor organizate la spațiul organizației.Această activitate se realizează online, de acasă.
  • Găsirea de noi parteneri de proiect și noi oportunități de dezvoltare a proiectului.
  • Comunicarea cu bibliotecile în vederea confirmării primirii comenzilor (mail sau telefonic).
  • Promovarea proiectului prin diferite canale, evenimente etc – Sugestii, idei sunt binevenite. Cu siguranță se vor aprecia.
  • Contactarea bibliotecilor care s-au înscris în proiect dar care nu au lansat nici o comandă, pentru a vedea cauzele pentru care nu s-a realizat acest lucru.

Pentru aceste activități, voluntarii interesați să se implice, trebuie să fie înscriși pe grupul de voluntari: https://www.facebook.com/groups/320123238410986/. Pentru aceasta, va trebui trimisă o solicitare de acceptare în grup, pe facebook lui Iulian Dudiță sau Roxanne Andrei Humeniuc.

Ateliere de lectură

Adiacent acestui proiect, am mai realizat ateliere de lectură pentru elevii din școlile gimnaziale. În cadrul acestora am citit elevilor câte o poveste dintr-o carte, după care fiecărui copil li s-a dat o astfel de carte de povești, pentru care ei trebuia să deseneze coperta cărții, în funcție de povestea pe care au citit-o (aceasta a fost initial albă- făcută de noi). Aceste ateliere le vom realiza în funcție și de posibilitățile financiare (dacă reușim să găsim sponsori ar fi grozav).

Pentru când va fi cazul, implicarea voluntarilor se va putea face prin:

  • participarea efectivă la ateliere – voluntarii putând  fi chiar ei cei care să citească o poveste copiilor din cărticele și să le ofere suport privind desenarea coperții;
  • găsirea cărților potrivite, necesare susținerii atelierelor și a materialelor necesare ( hârtie pentru coperți și realizarea formatului acesteia, creioane, lipici etc) și lipirea coperților pe cărți.

Prin aceste ateliere, dorim să încurajăm  și să atragem copii spre lectură, pentru a-și devolta imaginația, creativitatea, abilitățile de comunicare.

 

Alte activități în care voluntarii se pot implica de acasă:

  • creare ateliere de reciclare – găsire idei de ce și cum am putea realiza aceste ateliere, în rândul elevilor de la școli și licee, pentru a îi educa în ceea ce privește utilizarea rațională a resurselor;
  • scriere proiecte pentru finanțări – oportunități de finanțare proiecte, structurare informații legate de proiectele pe care dorim să le realizăm și scopul acestora, cum le realizăm;
  • găsirea de parteneri și sponsori care ne pot ajuta să susținem aceste ateliere de reciclare.

 

Spune colegilor tăi despre platforma de voluntariat
Voluntar@UniTBv

VOLUNTAR 2 UniTBv

Those who can, do. Those who can do more, volunteer.